dayzofmylife -

Äntligen Jullov

Dagen är kommen...
Äntligen kan jag njuta av ett långt jullov.
Sista dagen i skolan igår med en redovisning som gjorde mig alldeles knäsvag och illamående.
Att stå och prata inför en helklass och inför en lärare som sitter och bedömer dig på plats är inte min grej.
Trots att man övat och gått igenom allt minst hundra gånger så var det minst hundra saker man glömde bort att säga.
Och jobbigt nog var man nästan sist att redovisa och jag satt väl mest där och plågades än att lyssna på alla andra.
Sen vart det min tur och så var det över...Vet inte riktigt vad jag babblade på om...Men det gick.

Sen blev det en tur inne i stan och jag kom hem med alla julklapparna till killarna.
Billigt och bra och hittade allt på ett och samma ställe.Det jag trodde skulle bli det dyraste blev det billigaste.
Om ni har vägarna förbi Uppsala så kika in på Leklust och fynda lite julklappar!!
Nu har jag bara det allra sista kvar till resten av familjen och sen är det bara att slå in allt.

Konstigt nog har jag ingen julkänsla alls detta år.
Kanske beror det på att det inte har snöat tillräckligt eller att jag helt enkelt haft för mycket att göra.
Jag som annars brukar vara klar med alla julklappar redan i november började nyss handa igår.
Och jag som brukar börja pynta redan första december gjorde inte ett dugg denna gång.
Det var mina tre killar här hemma som hade allt klart en kväll när jag kom hem trött och sliten från skolan.
Men det kommer nog...När man börjar slå in alla julklappar, när man vaknar på juldagsmorgonen och ser glädjen i killarnas ögon, när vi myser och tittar på Kalle, och när vi samlas hela tjocka släkten och äter gott och har det så underbart och galet roligt som bara vi kan.
Ok jag erkänner...Lite julfeeling har jag trots allt =)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0
Design av xoxonicole