dayzofmylife -

Ute på vift...

Första dagen på 5 långa veckors praktik.

Eller vfu som det så fint kallas inom lärarutbildningen.
Idag började jag dagen med några timmars skogsaktiviteter och alldeles för mycket friskt luft för min del.När det väl var dags att ta sig inomhus var jag frusen och alldeles skakig.Vi kan väl konstatera att jag inte riktigt är någon naturmänniska...Ingen skogsmulle här inte.
Gillar att vara ute i lagom dos,kanske nån timme eller så,men efter en heldag är jag helt slut.Det gäller kanske bara att vänja sig och investera i ordentliga och varma kläder.

Det är roligt att vara ute med barnen och se dem hitta på en massa skoj utifrån deras egen fantasi.
Och det behövs också för utomhuspedagogik är minst lika viktigt som det barnen lär sig i klassrummet.
Att skapa trianglar med hjälp av tre pinnar eller siffran fem med hjälp av stenar är ganska häftigt att se.

Så veckan har börjat bra.
Ska bli spännande att se hur mycket jag kommer att vara med om och hur jag kommer utvecklas i min lärarroll.
För denna gång ska jag ta över och genomföra minst 50% av min handledares lektioner...Känns även lite läskigt.
Det blir liksom inte helt naturligt när man har någon som studerar en och bedömer...Det blir lite pirrigt.

Men trots att det är kul att komma ut i "verkligheten" så faller det bort lite denna gång.
Vi har ett berg av uppgifter som ska göras,rapporter som ska skrivas m m och som man ska hinna med.
Så jag säger hejdå till ett socialt liv i fem veckor framöver och fokuserar till 200%.
Så att man sen kan få njuta i lugn och ro av julledigheten tillsammans med familjen och inte behöva plugga.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0
Design av xoxonicole