dayzofmylife -

Framtiden

Den 17:e oktober är det sista dagen att söka inför våren. Glöm inte det alla studenter!
Så här sitter jag med ett glas rött och funderar över vad det är jag ger mig in på.Vad ska jag göra för val?
Jag är inne på min fjärde termin,alltså har jag läst 2 ½ år efter denna termin och halva utbildningen är klar och godkänd.Kan knappt förstå vart tiden har tagit vägen...Alla dessa timmar sittandes över kursböckerna.

Det är mycket som förändras nu.Nya utbildningar och nya läroplaner.
Så det gäller att ligga steget före och tänka på framtiden.På hur det kommer att se ut när det är dags att ge sig ut i arbetslivet.Ta en ordentlig fundering på vad man vill ha med sig i sitt bagage.
När jag tog det stora beslutet att börja plugga valde jag att inrikta mig mot Förskola, förskoleklass och fritidshem.
Men ödet ville annat och nu vill jag lägga mitt fokus på förskoleklass och grundskola.Det är där jag vill vara.
I skolan och vara med om de första staplande stegen in i skolvärlden.

I våras stod jag inför en av mina största och svåraste utmaningar.En kurs som kändes tagen från helvetet.
Men det var bara att ta sig i kragen och gå lika många steg tillbaka som jag vandrat fram och börja räkna igen.
Inte en av mina starka sidor.Det vart många tårar,sena nätter,extra plugg och frustration...Och oerhört befriande.
Men känslan av att stå där med den godkända tentan i handen går inte att beskriva.Jag gjorde det.

Och nu står jag i valet och kvalet.
Den kurs som ger mig examen även för grunskolans tidiga år är fortsättningen på mattekursen från helvetet.
Och frågorna är många...Vill jag göra det här igen?Orkar jag?Kommer jag att klara kursen?
Egentligen är det ingen annan än jag själv som kan svara på allt.Men det skulle vara underbart om min goda fè kunde dyka upp från ingenstans med sitt trollspö och säga sitt bibbidi bobbidi boo och så skulle kursen vara över.




Postat av: Favorella

Klart du klarar det mitt hjärta:-)

2011-10-16 @ 23:14:07
URL: http://Favorella.blogspot.com





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0
Design av xoxonicole