dayzofmylife -

April April

Nu kan man väl ändå säga att vi har lämnat vintern och kylan bakom oss och att våren är här.
Men så tittar man ut genom fönstret och konstaterar att det snöar och att minusgraderna är tillbaka.
April april din dumma sill...Inte läge att packa ner vinterkläderna riktigt än kanske.

Annars så flyter vardagen på som vanligt.
Vi överlevde vågen av magsjuka som stannade kvar hos oss i några veckor och hade oss i sitt grepp.
Den sista att bli dålig vart självklart jag och det var väl väntat men inte alls uppskattat.
Svårt att vara sjuk och samtidigt fixa och dona här hemma och försöka sig på att vara mamma och student.
En hel dag fick jag ligga hemma i soffan och tycka synd om mig själv och må skit.
Dagen efter var jag på gång igen som vanligt och styrde och ställde här hemma.
Fast jag måste nog skylla mig själv som inte riktigt kan släppa taget om allt och bara ta det lugnt.
Inte ens magsjuka kan råda bot på mitt kontrollbehov verkar det som.

Fast en massa roligt har vi självklart hunnit med de senaste dagarna.
Spenderat tid med familj och vänner och roat oss med lite dans och god mat.
Igår släppte vi allt och bjöd in oss till svärmor och var allmänt sega därborta och slapp laga mat.
Man hamnar i matkoma varje gång man är där...Inte konstigt då svärmors mat är bland det bästa som finns.
Och väl hemma efter lite städning,blev det mys i soffan med en bra film alla fyra, och så avslutade vi helgen.

Och idag vaknade killarna upp tokförkylda.
Skulle ha åkt iväg på lite äventyr med syster och pappa men istället blir det äventyr här hemma.
Vi har ätit en riktigt mysfrukost tillsammans och suttit länge och bara pratat om allt mellan himmel och jord.
Mys och pyssel står på menyn idag...Passar bra en kall och tråkig måndag som denna.






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0
Design av xoxonicole