dayzofmylife -

Sköna lata soliga måndag

Men se där jag är faktiskt ledig hela denna vecka.

Eller ja ledig och ledig...Jag har ingen skola den här veckan man massor av övrigt att stå i och ta tag i.
För att få lite struktur och hinna med allt satte jag mig ner och gjorde en liten lista. Och på några minuter försvann hela den här veckan och bl a ska det hinnas med stortstädning/vårstädning både här hemma och nere i källaren som Gud glömde.
Det är ett riktigt kaos där nere som ger mig mardrömmar.

Har massor att läsa men kurslitteraturen ligger bara där och samlar damm.
Och motivationen och orken lyser med sin frånvaro.Men det är ett stort MÅSTE på min lista och SKA hinnas med.
Idag måndag börjar jag veckan med lite ont i magen och ett illamående från hell,hade det på känn då helgen har vart lite för intensiv och det första som tar stryk är ju självkart min stackars mage.
Men solen skiner och våren är på väg så varför deppa och må dåligt?

Nää efter ett hårt zumbapass och lite städning senare mår jag värre än innan haha men har fått det gjort iallafall.
Så nu tänker jag inta soffpotatisläge och krypa ner under täcket med lite kurslitteratur.
Så kan jag ha eftermiddan och kvällen fri för att umgås med familjen...Och med ett gott samvete dessutom.
Imorrn ska jag iväg på lite hemliga möten för ett kommande inslag i vårt annars så lugna och vardagliga liv.
På torsdag sitter jag klistrad vid datorn och inväntar på att slå till på något stort som händer i september.
Och längre fram i veckan blir det kvalitetstid med världen bästa Favorella och middag med andra goda vänner.

Som sagt inte alls så värst mycket ledig men skulle inte byta ut något mot allt guld i världen.
Ta det lugnt och inte stressa finns inte på min världskarta...Inte än så länge iallafall fast jag kanske borde.
Så nu har jag hunnit blogga för idag och så tar jag en titt och går jag tillbaka till dom första raderna i detta inlägg och undrar.
Vart sjutton klämmde jag in storstädningen och pluggandet i det hela?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0
Design av xoxonicole