dayzofmylife -

Vabbruari

Kan konstatera att vi aldrig,sen killarna föddes har vart hemma så mycket som under denna höst/vinter.
Tur i oturen så är det en hel del självstudier under denna kurs så jag missar inte så många lektioner i skolan och J behöver inte vara hemma från jobbet.Men dessa självstudier då...Tror ni det går vägen?
Näää ni gissar nog helt rätt när det kommer till den delen, för trots att killarna är småsjuka så leker de rövare hela dagen lång och det är sällan en lugn stund här hemma.Plugga får jag göra när det är sängdags.
Men då är jag själv så himla trött att huvudet inte orkar med annat än att vila eller glo på tv.

Nu har killarna vart hemma sen i torsdags förra veckan, det började lite smått med trötthet och ont i magen.
Som sedan blev till feber, snuva och en hemsk hemsk hosta...Och nästan en vecka senare är killarna äntligen på bättringsvägen och då är det dags för mig att bli sjuk.Och jag har varken lust eller tid för att vara sjuk.

Huvudet känns tungt,halsen öm,hostar som fasiken,öronen värker,kroppen känns seg.
Och så behövs det städas här hemma,disken stirrar på mig,sängarna ska bäddas,lunch ska lagas,och mitt i allt det ska det även finnas tid över för att ringa en del samtal,skicka iväg några mail,plugga och leka lite. Livet och alla dessa måsten som jag idag struntar i.
Men jag har gjort en deal med killarna som gynnar oss alla...Först hjälps vi åt lite med städandet, sen äter vi lunch som vi har kvar från gårdagens middag, och efter det lägger vi oss i soffan och tittar på film.En mycket bra lösning tycker killarna.
Men då måste jag på med på en sak...Att äta massor med glass för det hjälper nämligen när man är förkyld och har ont i halsen.
Och tydligen så har även dom fortfarande ont i halsen :)

Så nu blir det 10 snabba för att fixa lite här hemma och sedan soffläge resten av dagen!






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0
Design av xoxonicole