dayzofmylife -

All By Myself

Lördag kära lördag.

Herrarna i huset har åkt iväg och lämnat mig alldeles alldeles ensam.
Det enda sällskapet denna tråkiga och gråa lördag är en kopp kaffe och min kurslitteratur.
För plugga måste jag...Men måste dock erkänna att det inte går vidare bra.
Har några böcker att läsa ut innan jag sätter mig ner och börjar skriva på en tenta/pm som ska lämnas in på fredag nästa vecka.
Och det är just det som är problemet...Fredag nästa vecka.
Det känns så himla långt bort och som om jag har all tid i världen fram tills dess för att läsa och skriva.
Men det är just precis vad jag inte har.

Och det är av den anledningen jag inte kunde följa med ut idag.
Har stängt av tvn,fixat något gott att äta,laddat upp med lite kaffe för att orka,satt på lite skön musik.
Alla förutsättningarna finns där men det viktigaste saknas...Nämligen motivationen och lusten.
Och jag vet ärligt talat inte hur jag ska få detta att gå ihop.

Efter att familjen är hemma idag så blir det mys med dom.
Imorrn ska killarna iväg på ännu ett kalas och jag måste följa med eftersom det är på ett äventyrsland.
När vi kommti hem blir det dags att tvätta och fixa inför måndag.
På måndag har jag skola.
På tisdag har jag skola.
Och resten av veckan är jag ledig och måste sitta och skriva för att hinna klart innan fredag.

Så idag blir det att läsa lite.
Imorrn kväll läser jag lite till.
Måndag läser jag lite mer.
Tisdag läser jag det sista.
Och slutligen har jag tre dagar på mig att skriva ett fyra sidor långt pm med massor av referenser som ska in.

Hur sjutton ska detta gå?






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0
Design av xoxonicole